måndag 17 mars 2014

B som i Bok- och biblioteksmässan


Ja, vad har jag för relation till bokmässan egentligen? Man kan väl sammanfatta det med att vi hade en mer intensiv relation förr.


Jag började med att skriva ett lååångt inlägg om diverse bokmässeår och -anekdoter men inser att det knappast är speciellt rafflande att läsa. Jag väljer istället att dela med mig av mitt toppår 2006 när jag och Jessica stod i monter i dagarna fyra för att prata Växjö universitet i allmänhet och biblioteksutbildningen i synnerhet för andra året i rad. De fyra dagarna resulterade i fem blogginlägg:




Monterlivet var skoj. Efter två år i rad i monter var utbildningen slut och jag började jobba som skolbibliotekarie och sedan dess har det bara blivit några ströbesök över dagen och jag har aldrig testat på det där häftiga med seminariekort eller VIP-möten för bloggfolk. Vore kanske något att testa i framtiden? Nu var det två år sedan sist så det vore faktiskt på tiden att prioritera ett besök i år. Är ju ett bra tag dit, hur som. Ett helt alfabet ska hinna presenteras innan dess.


Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Paulas B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar