måndag 21 april 2014

G som i Göra


Böcker kan ibland inspirera till handling. Det är dock inte så ofta som en skönlitterär bok får mig på nya tankar och gör att jag anammar en ny hobby eller börjar drömma om att resa till ett nytt land. Däremot kan jag ofta komma till skott genom den typen av böcker som är skrivna just för att kicka igång läsaren. Jag tänker på böcker som Rensa i röran med feng shui (som jag för övrigt borde läsa om för den gjorde succé på min utrensning sist), gärna i kombination med boken Städa! för att inte tala om diverse diet- och träningsböcker jag har läst mer eller mindre noggrant genom åren.



På senare år har dock böckerna och mitt läsande fått mig att inspireras att göra på ett annat sätt. Jag har ju nämligen ett annat stort intresse utöver läsningen: G som i Geocaching. Jag har börjat på en Mumin-serie här i Växjö som sakta men säkert förhoppningsvis fylls på så det blir en per muminbok. Än är de fyra till antalet och uppbyggda som myst, det vill säga att man måste lösa en “gåta” för att få fram koordinaterna till slutburken. Kanske kan du lista ut de riktiga siffrorna, oavsett om du håller på med geocaching eller ej? Lättast för en "oinvigd" cachare men inbiten mumin-fantast är nog Farlig midsommar tätt följd av Pappan och havet medan det kanske är snäppet klurigare att hitta siffror på Sent i november och Trollvinter.





Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Paulas G.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar