måndag 5 maj 2014

I som i Illustratör

Det finns så ofantligt många helt ljuvliga illustratörer! Utan tvekan finns det ofantligt med texter som har lyfts just på grund av illustrationerna och, tyvärr, minst lika många som helt fallit på grund av de samma. Ljuvliga är de böcker där text och bild tar och ger av varandra.

Att hylla bara ett fåtal illustratörer är nästan omöjligt då det känns som jag har alldeles för många favoriter. När jag och Paula planerade detta alfabet hade jag som plan att presentera en illustratör i veckan och för att ta tag i mig själv så får faktiskt detta blir startskottet för det lilla projektet. Varje torsdag ett tag framöver ska jag bjuda på en av mina favoritillustratörer!

För att ge er ett litet smakprov bjuder jag på denna bildkavalkad så länge. Hur många känner du igen?






Detta är en bokstav i Paula och Sandras bokalfabet. Läs även Paulas I.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar